JOM IKOT

Wednesday, April 21, 2010

PENAMBAH BAIKAN DI RUMAH SEWA

sekali lagi kami dihiburkan dengan jam randik. pada suatu petang yang hening di atas kening colour kuning. kami telah digegarkan oleh ketua rumah kami supaya bersiap sedia menempuh dugaan dan cabaran di rumah sewa. dgn berbekalkan tenaga kami yg begitu lemah batin nye bersemangat dan
berusaha gigih utk mencapai cita2 kami.

(sila tkan button x kalaw anda bosan). hahahah!!!
situasi kami pade kali ini plak adalah untuk men"update"kan rumah kami. al-maklumlah rumah kami tidak seindah suria menyinari pagi. alamak!! terlebih sudah nieh.. begini ceritanye..
sebenarnye kitorang sume pasang tikar getah ngan jaring jerk.. hahak..
jom!! saksikan!!

ini dikatakan adik dan abang.. perh!! giler rajin.. nieh lah ketua rumah kitorang dan bendahari. mereka dipilih kerana terpaksa dan atas rase bangge diri yang sgt kuat.. hahahaha!! tipu blake sume itu,mereka dipilih berdasarkan kejujuran dan keikhlasan hati mereka yang tulus suci lagi murni.. (background ade lagu nasyid) hahahaha!!! nieh lah tikar getah yg kitorang gunekan. xlah murah sgt kan.. hahaha.. ekceli dlm rm6.50 semeter kot lepas maen harge ngan aunty yang ckp melayu sungguh fasih itu!! wow!!
amir dan mat.. mereka sedang mengukur bahan(mcm budak awam lah plak) haha.. mereka sedang mengukur tikar getah agar tikar getah itu nampak mcm mozek. (boleh ke?) hahaha!!
seorang penghuni yg akan duduk bersama kami sedang penat menjalankan tugas, setelah diberi suntikan vaksin. bliau mule bekerja balik seperti byase. kalaw anda dpt perhatikan di lehernya itu adalah tangkal kencing malam. awas!! bukan die yang kencing malam. tapi.. jeng3!!!bahagian ruang tamu in progress.. seorang ketua rumah yang dedikasi,menjalankan tugas dengan jayanye... (perhatikan betol2) yang tgah melutut tuh tgn die....... (bukan cybershot ok)... hahahha!!!
minta maaf kerana x jemput ke majlis per"wedding"an kami berdua.. kami x sempat nak jemput.. dan duit xde nak jemput org makan2 ke ape ke.. bhahahaha!!! ekceli nieh lah jaring yang kitorang gunekan utk menutup lubang2 yg ade kat rumah kitorang tuh.. kitorang bukan takot nyamuk tapi kitorang sgt menjaga kulit kitorang yang gebu lagi ganteng nieh... hahaha!!hah!! nieh die.. seorang ahli bomba dari selangor sedang menggiatkan diri dalam pemasangan jaring.com.my ini candid ok!! bukan kepura2an semate2!! haha..antara hasil yang telah siap!! nampak kan? nyamuk xkan bole masuk punye!! kompem!!! tapi kalaw semut ke anai2 ke kompem bole!! nampak cantik kan?? hahak!!setelah penat mengemaskini rumah sewa kami maka beristeri rehat lah kami di bawah naungan sebuah kipas yang tegak di paksinye.. hahahahahah!!!selama 4 jam kami membersihkan rumah dan inilah hasilnye. perot yang kosong dan tekak yang dahaga. ape lagi,kitorang pon singgah warung "nasi banyak".. pekena mee hun goreng ngan teh tarik gelas besaaarr punyee!!! hahahaha.. kami bercadang nak bacakan yassin utk rumah kitorang tuh.. paham2 je lah kan.. so,saye akan update dari semase ke semase ok!! daa~~

1 ,382 comments:

Juju Kasih Umairah said...

emmmm wah cntik dah umah...emm kem clm kat dak pkai bj kuning 2 ek..hikhikhik~bak kate shuk amin aka farid kamil....