JOM IKOT

Wednesday, January 6, 2010

ROAD TAX MOTOR

situasi 1
aku dilahirkan di johor bahru ehh?? ape kes?? assalamualaikum dan selamat ulang sem kpade sume. ehh?? ape nieh? shit!! testing3.. bermula lah sebuah kisah yang dinamakan road tax motor. ape kene ngan road tax motor? kisahnye begini. jari tengah mencari lubang. eh?? skati aku lah. posting aku.. hahahaha

pada suatu hari sedang nyenyak tido diulik mimpi2 basah(bumbung bocor). bapak aku kejut aku dan bertanyekan khabar.. eh?? bukan2.. bertanyekan soalan yang mcm killer tuh.. bunyinye begini.. "road tax motor mane??". lantas aku membukan mata sambil minum air coke.. eh? coke itu x termasok dlm cerita saye.. lepas aku jawab lah.. "ada kat jamban".. jamban itu bermaksud bawah sit motor.. adoihh.. jgn lah gelak.. kemudian bapak aku ckp "xder pown". aku bangun lantas berlari dgn memakai kasut futsal nike mercury(blom bli) tros menuju ke moto yang di parking di lot hadapan rumah aku. (rumah aku tanah lot)..

setelah aku bukak sit motor ex5 kaler hitam yang shiny tuh(bru polish).. aku tgk. JENG!! JENG!! JENG!! mane road tax itu pergi?? adakah die pegi jamban? memang tuh lah jamban.. x paham jamban tuh ape? bace balik dari atas..

menggaru kepale yang x gatal sambil merenung mase depan?? eh what the tetbe aku nak merenung masa hadapan? aku pk cemane la bende tuh bole nak terbang plak padahal terkunci kan.. hishh..

situasi 2
setelah road tax aku ilang. aku ilangkan moto aku plak. perhhh.. orang gile sahaje yang buat mcm tuh oke. nasib baek aku x gile. so moto aku x ilang lah. uhuk2. (minum air skit) ahhh!!
kemudian aku men"call"(menelefon) kawan aku yang agak pakar dlm hal2 moto dlm dan luar negara. epul. aku call die dan terdengar bunyi "tutt.. tuttt.. tutt..." pnah degar x? ok sambung.. pastuh aku tanye die "pul,road tax aku ilang,nak wat cemane weh?" dan die berkate.. "kaw kene bawak gerun(geran) ngan insurans kaw gi pjbt pos".. aku tros menamatkan talian dan tros tido sbb aku call die mlm..

keesokan pagi harinye,aku terus menggegarkan pjbt pos.. sampai kat sane aku tros gi kaunter. aku tanye kat abg yang agak di pertengahan umur itu "abaaaang (dgn nada yg manje) kat sini boleh buat road tax ilang x??". die ckp "awk amik number dlu ok".

aku tros amik number dan berdiri dari pkol 3.50ptg hingga 5.00ptg.. dah sampai giliran aku. aku ckp lah ape masalah aku. pastuh die ckp "oo..kat sini x boleh kuarkan road tax dik.. buat report polis dlu pastuh gi jpj".. ek eh?? what the hell? aku diri punye lah penat mcm nak koma.. pehh.. agak angin aku di situ.. aku tros blah tanpa memikirkan sesiapa.. urghh!! sial. mulai skang aku benci dgn pjbt pos. apsal? sbb aku benci abg sial tuh!!

1 ,382 comments:

CaTe..MioW..miOw said...

mang agak cam sial. seperti serupa masalah kita...tapi aku kegagalan mintak kelulusan kerja kursus aku. so, sama tapi tak serupa lah.