JOM IKOT

Wednesday, April 8, 2009

FIRST DAY AKU KAT PLKN KEM DESARU GERAKHAS KOTA TINGGI

Okeh..mule2 aku lapor diri kat stadium larkin..kat situh aku nampak ramaaaiii org..aku dok carik la khemeh kem desaru..then baru jumpe..aku tgk jurulatih yang jage kaunter kem desaru nieh nieh..mak aih..badan bagong duh!! Pompuan.. adoiyai..then naek bas and bas gerak ke kem..sesampainye di kem,kitorang diarahkan untuk duk 1 tempat and kuarkan segale boring yang ade..staff die pon garang gakk..aku dah mule dedor semacam arn..dalam kepale dah berjuta2 pertanyaan..dah anta borang,kitorang kene daftar kat kaunter kem plak..aku dapat number badan B3-29..pastuh cek beg kat kastam..test kasot sukan ngan kelas,amik cadar ngan comforter..yang penting aku nak cite kat sini,aku dapat dorm B3..masok jerk dorm tuh.. aduh!! Mcm penjara aku ckp ko.. katil sepah loker tunggang terbalik..aku ckp dalam hati,”pale otak arh..mcm nieh aku nak dok 3 bulan kat sini?”..aku ader skit bengang la kan..pastuh aku letak beg kat katil yang mase tuh x susun ikot number badan lagik..aku pegi makan tengahari..amik tray nun jauh giler!! Pastuh amik nasik then lauk dier yang aku x bleh blah!! Ikan goreng,ikan masin,bening taugeh..
Perh!! Dalam ati ckp “mcm nieh dalam tb ckp makanan sedap?” aku dah mule pelik.. WHAT DA?? Urrghhh!!! Aku balik dorm..tgk2 ada budak 2 org..(budak dorm arh arn)..
Aku salam and tanye name..aku gi smayang kat surau..abis smayang aku gi katil aku pasang cadar,baring sambil msj2 ngan awek aku… aku tertidor!!! Bangun2 jerk nak tgk jam da pkul brape kan.. skali tgk!! Jam xder!! Ouh man… jam tinggal kat suraw mase nak amik air smayang.. aku tros gerak gi suraw,tgk tempat wudu’ xder !! aku da mule risaw sbb jam tuh hadiah dari ayah aku..aku balik dorm..baring balik,pk cemane nak carik jam tuh..aku redho jerk arh sbb mustahil nak jumpe balik arn..aku nak tido balik..budak cina plak bising!!! Adoiyaiii!! Kang nak sound dorang ckp ape plak arnn..so aku senyap jerk arh..perhh..penat siak citer..ermmm.dah tuh lame2 kitorang dah jadi mcm adik bradik..cina mlayu India same jerk..xder beza..bile kite satu kepale memang boleh layan..xyah risau arh..

0 ,382 comments: